12.3 C
Belgrade
12.4 C
Belgrade
29, maj, 2022

Zlatko Lutovac: Kompromisno jedinstvo jedini put Pobednika

Sagledavajući političku situaciju u predvečerje raspisivanja izbora koji su najavljeni za april ove godine, mogu nedvosmileno se izvući nekakvi obrasci i obrisi koji će uslediti uoči bitke za mesta u parlamentu, skupštini grada Beograda i borbe za mesto predsednika Republike.

Ako bi koristili metaforu i uporedili Srbiju sa vozom kojim će se možda i ponajbolje napraviti paralela vodjstva naše države kroz deceniju unazad, koju godinu ranije i ono što sledi u vremenu ispred nas.

Tih godina pre 2012.godine srpski voz od ogromnog broja lokomotiva na početku milenijuma kada je kompoziciju zaposela šarada šarenih činovnika došlih ni sami ne znamo od kuda, na kraju ostala i bez „goriva“, bez dela značajnih vagona i na kraju tog puta i bez pruga. Kadrovi tog voza koji je zaposeo Srbiju 2000.godine su takvi da su neki sa ulice uskočili u njega, neki došli iz belog sveta učeći se na našem vozu i gotovo sav tovar iz njega izneli u razne svetske „of šor“ destinacije, neki osvedočeni mrzitelji voza su gledali kako da ga zaustave i na kraju puta “ pretope“ ne bi li mu okončali put i zajahali na nekom novom stranom vozu koji više niti je naš niti ima više naših putnika u njemu.

Celokupno to bolno putovanje od 2000.te do 2012.te godine našeg srpskog voza narod je netremice gledao da ekstremno brzo srlja u ambis u takavu provaliju da je bilo pitanje da li će uopše moći se izvući i ima li nade..

U voz koji je osakaćen nedostatkom vagona, nedostatkom putnika, nedostatkom goriva, nedostatkom pruga, nedostatkom maršute i nedostatkom stanica, najpre kao deo vodeće lokomotive 2012.godine ušao je Aleksandar Vučić izmedju ostalih novih kadrova koji su zamenili onu šaradu rušilačku i pljačkašku.

Predsednik od tog vremena pa sve do dana današnjeg radi na tom vozu koji je bio spreman tada za „staro gvožđe“ a danas, preciznije „nekoliko dana ranije“ predstavljen simbolično kao voz sa najvećom postignutom brzinom u istoriji na srpskim prugama.

Jedini čovek koji je možda znao, možda smeo, možda imao hrabrosti, a najpre sve to zajedno da se upusti u avanturu okretanja kursa tog voza u tekstu zvanog država Srbija, okrenuo je kurs voza spremnog za „otpust“ za „škart“ i za jednu deceniju uspeo da ga usmeri na najsavremeniju prugu najkvalitenijim vagonima i najsigurnijim prugama.

Samo on zna kroz sta je prošao, kakve teške, rizične, nepopularne mere i rezove je morao da donese i iznese na svojim leđima kao mašinovođa voza, da nekako paralelno radi i na saniranju lokomotive, pruga, stanica i maršute..

Putnici, odnosno narod srpski i građani Srbije su tokom protekle decenije uvek kada je bilo potrebno prepoznali to i izdaleka ni približno nikom nisu davali više poverenja od njega na svim izborima, ne želeći da svog mašinovođu zamene za ma kog drugog. Jer su svojim očima gledali tu transformaciju i napredak, nikom drugom nisu spremni da povere na upravljanje svog srpskog voza i s pravom je mašinovodja uvek dobijao vetar u ledja od naroda u svim kritičnim momentima koji su se ticali izbora za upravnika i lidera u kompoziciji.

Šarada i šarenilo činovnika nekadašnjih upravitelja su se razbežala kojekude godinama unazad, međutim sada upravo ove 2022.godine su se makar deklarativno sjatili ponovo svi tu kao „hijene“ oko lava, obigravaju i čekaju momenat da kidišu na lokomotivu ne bi li kako na prevaru uskočili i nanovo zajahali srpsku lokomotivu, odnosno srpsku državu. Uoči nastupajućih izbora, osim ta dva koncepta, jednog vizionarskog i pobedničkog i ovog drugog „čerupajućeg“ pojaviće se i masa onih koji ni ne znaju kuda bi sa tim vozom. Koji bi da najpre zaustave lokomotivu pa da pogledaju na koju će stranu, koji bi da eventualno ostanu na stanici i tu statiraju i da ne rizikuju previše, a to bi logično za voz koji je u mestu značilo tiho propadanje.

Predsednik Vučić po svim parametrima ima i imaće daleko najveću podršku građana Srbije, međutim hijene ne prezaju ni od koga, ne biraju sredstva ( koja imaju basnoslovno) i ne mogu se osloniti u podršku naroda svojim programom i idejama, već se oslanjaju na prljave metode šta im drugo preostaje, kada narod još uvek dobro pamti i prepoznaje.

Usled takve situacije i u medjuvremenu promena raznoraznih okolnosti i unutrašnjih i spoljšnjih izazova, mašinovodji, odnosno predsedniku Vučiću, sada kao nikad je potrebno da se iznedri sabornost, jedinstvo, kompromis nijansiranih razlika svih onih koji su nedvosmileno uz njega i njegov kurs. Normalno je da ne postoji potpuna usaglašenost po svim pitanjima, kao što ni pahulje koje padaju sa neba ni jedna nije identična tako ni stavovi mislećih i društveno i državno odgovornih ljudi nisu identični po svima pitanjima, medjutim moraće se gotovo napraviti konsezus podrške putu pobedničkom nasuprot rušilačkom putu, kako bi ostali u koloseku napretka. Kao mašinovodja koji je glavni u vozu najzaslužniji je to što smo sada u svetu prepoznati kao neko ko je usponu u putanji koja je sigurna i prosperitetna. U svakom kolektivu a državna vlast je na neki način širi kolektiv, postoje i oni koji bi da na deo voza ukrcaju strane elemente, postoje i oni neradni koji bi da odmarju u „kupeu“, postoje i oni koji koče svoje vagone poverene im na upravu, postoje i oni koji se na snalaze da naprave red u svom vagonu, postoje i oni koji se čisto voze od stanice do stanice, naravno postoje i oni borci i sa čeličnom voljom, radom i upornošću prate mašinovodju i pomažu mu u zajedničkom izgaranju pozicioniranja naše kompozicije, naše države Srbije na zacrtanom pobedničkom kursu. E takvi borci, oni koji se ne libe rada u svom vagonu, ljudi sa energijom i marljivošću su oni činioci koji će uz savete mašinovodje i sledeći ga, uspeti da se odupru naletu šarenila da ne kažemo „žutila“ koji su se namerili da nakon aprila preuzmu srpski voz.

Kroz jedinstvo, sinhronizovano i u sinergiji, uspešno će se prebroditi izazov prolećnih izbora, gde neće biti lako, jer „hijene“ nemaju šta da izgube, a Srbija ima i te kako. Nekadašnji kadrovici već obaveštavaju javnost kako su Beograd već dobili, odnosno kako u Beogradu sigurno pobedjuju, nekakvim psihološkim trikovima pokušavaju da zavaraju javno mnjenje. U nadmetanju koncepta za grad Beograd uoči izbora, to šarenilo nudi tu manipulativnu demagogiju kako su se sada popravili i biće fini i dobri ne bi li samo da se dočepaju funkcija i fotelja, nasuprot drugog graditeljskog i neimarskog koncepta, vizionarskog, grada u izgradnji, grada moćne svetske metropole, građani će se opredeliti da Pobednik bude onaj koji radi i gradi a ne onaj koji priča ispričanu priču.

Ako bi prešli u metafori na sportski teren, predsednik ovoga puta kao selektor tima, dobro zna, daleko bolje od igrača, da utakmica se igra devedest i kusur minuta i da nema nikakvog opuštanja ma kakva da je trenutna situacija na semaforu, da doprinose samo oni igrači koji se ne opuštaju ni u jednom trenutku da samo oni koji izgaraju za tim, doprinose ukupnoj pobedi a da postoje i oni igrači koji bi da budu prisutni u utakmici i ne dajući sve od sebe dočekaju kraj, svakako nadajući se da će im po završetku utakmice pripasti lovorike pobede.

Kao u odlučujućoj utakmici predsednik, u našem primeru selektor, dobro zna da je najbitnije posložiti i sve sa pozitivnom energijom i pobedničkim duhom u timu i one oko njega staviti u funkciju ekipe, jer samo tako će na kraju semafor pokazati povoljan rezultat i onakav kakav svi želimo. Takodje, u složenosti i izazovu utakmice selektor uvek u pravom trenutku prepozna momenat ubacuje i pojačava tim srčanim igračima kojima ime protivnika i važnost utakmice ne predstavlja kočnicu već izazov i sa uverenošću da na kraju meča, zajednički jedinstven tim izlazi iz borbe kao Pobednik.

 

Prilozi objavljeni u rubrici „kolumne“, odražavaju stavove autora, ne uvek i uredjivačku politiku portala Pobednik.rs

 

Dr Zlatko Lutovac

politički aktivista

 

 

Pratite nas putem iOS i Android aplikacije

POVEZANE VESTI

Real Madrid osvojio Ligu šampiona

Završena je Liga šampiona. Trofej nije ostao u Engleskoj, pošto je Real Madrid u sjajnom finalu odigranom u Parizu pred krcatim tribinama stadiona "Francuska"...

Milorad Dodik: Ustavni sud BiH prekoračio ovlašćenja

Ustavni sud BiH utvrdio je da pojedine odredbe akata Narodne skupštine Republike Srpske koje je osporilo 15 poslanika u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH...

Jak grad pogodio područje između Ivanjice i Sjenice, stradali usevi i zasadi maline

Ispaljeno je sedam protivgradnih raketa. Tokom popodnevnih sati jak grad padao je u selima na planinama Javor i Golija, između Ivanjice i Sjenice i pričinio...

Pratite nas putem iOS i Android aplikacije

1 Komentar

1 Komentar
Najstarije
NajnovijeSa Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare