12.3 C
Belgrade
12.4 C
Belgrade
29, maj, 2022

Kako su trase GSP-a dobile brojeve

Iako na prvi pogled izgleda da u numeraciji beogradskih GSP linija nema nikakvog reda i da su brojevi skoro nasumično birani, to ipak nije slučaj.

 

Osamdesetih godina prošlog veka sistem numeracije je uspešno primenjen, a na njemu počiva i sadašnji sistem jednocifrenih, dvocifrenih, trocifrenih i višecifrenih linija.

Kako prenosi portal „Kaldrma“, u tome svoju ulogu imaju i strane sveta, kao i kazaljke na satu.

Dobro osmišljena ideja o presedanju sa frekventnih na one manje učestale lokalne i prigradske linije na obodu grada značila je red u saobraćaju.

Dakle,putnik bi došao gradskim autobusom do periferije,odakle bi nastavljao vožnju prigradskim prevozom, koji nema tako česte polaske, ali ne gubi ni vreme zaglavljujući se u gradskoj gužvi.

Kao stub gradskog prevoza 1982. bili su određeni tramvaji — inače prvo sredstvo gradskog prevoza u Beogradu, još iz 19. veka.

Upravo na njihovim okretnicama nalaze se polazne stanice „lokala“, linija koje voze u udaljena predgrađa.

Tramvajima su dodeljeni brojevi od 2 do 14, a nose ih i danas, gradskim autobusima dvocifrene, a perifernim linijama trocifrene linije.

OD SEVERA KA ISTOKU

Kada se malo bolje pogleda mapa grada, uočava se da ka severu ide linija 101, jedna od najvažnijih prigradskih linija koja povezuje Omladinski stadion (okretnicu tramvaja) i Padinsku Skelu. S druge strane, u Borču idu gradske linije 95 i 96, dok 43 liči na neku vrstu „uljeza“.

Krenete li malo od severa ka istoku, u smeru kazaljke na satu, nailazite na liniju 202 za Veliko selo. Inače, ako malo obratite pažnju, baš u tom reonu česte su linije koje počinju brojkom „2“ — tako na Mirijevo idu 20, 27, 27E i 25P ka Vukovom spomeniku ide 26, a opet u tom nekom pravcu kreće i linija 24.

Dalje ka istoku i pomalo ka jugoistoku, nailazimo na linije koje počinju cifrom „3“ — 31 za Konjarnik, 30 za Medak 2, 33 i 39 za Kumodraž, 38 za Veliki Mokri Lug… Prigradski „potez 300“ predstavljaju linije koje se okreću na okretnici u Ustaničkoj, na Šumicama i kod Cvetkove pijace, a one se oslanjaju na tramvaje 5, 6, 7 i 14.

Za Banjicu rezervisana je „četvorka“, pa tako imamo mešovite trolejbusko-autobuske linije 40, 41, 42… Sada dolazimo i do onog „uljeza“ 43. Iako vozi u potpuno drugi deo grada, reč je o liniji koja je ranije polazila sa Topčiderskog brda, pa se uklapala u ovu numeraciju.

Od svih tih linija na „4“ jedini pravi izuzetak su 45 i 46 — prva vozi za Zemun, a druga za Mirijevo.

sputnjik.rs

 

Pratite nas putem iOS i Android aplikacije

POVEZANE VESTI

Real Madrid osvojio Ligu šampiona

Završena je Liga šampiona. Trofej nije ostao u Engleskoj, pošto je Real Madrid u sjajnom finalu odigranom u Parizu pred krcatim tribinama stadiona "Francuska"...

Milorad Dodik: Ustavni sud BiH prekoračio ovlašćenja

Ustavni sud BiH utvrdio je da pojedine odredbe akata Narodne skupštine Republike Srpske koje je osporilo 15 poslanika u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH...

Jak grad pogodio područje između Ivanjice i Sjenice, stradali usevi i zasadi maline

Ispaljeno je sedam protivgradnih raketa. Tokom popodnevnih sati jak grad padao je u selima na planinama Javor i Golija, između Ivanjice i Sjenice i pričinio...

Pratite nas putem iOS i Android aplikacije

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare